بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد

  • کد خبر: ۱۷۶۸۶۳
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد
سخنگوی شورای شهر: فرمانداری در جایگاه حقوقی برای ورود به جزئیات طرح رایگان‌شدن خطوط اتوبوس‌رانی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز نشست تخصصی بررسی ابعاد رایگان‌شدن حمل‌ونقل عمومی با حضور دو عضو شورای شهر و کارشناسان این حوزه در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه پس از رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی، پیگیر رایگان‌شدن بهای خدمات قطارشهری هم خواهیم بود، گفت: یکی از بهانه‌های شهرداری برای رایگان‌نشدن خدمات اتوبوس‌رانی، ازدحام جمعیت است. آیا ازدحام جمعیت در روز‌های تاسوعا و عاشورا مانع از خدمات‌رسانی شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو افزود: سال ۹۲، سهم شهروندان از بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی، ۷۴ درصد بوده، ولی این عدد امروز به ۵ تا ۷ درصد رسیده است. شرایط حاکم بر کشور به نحوی است که طی چندسال آینده این عدد تقریبا به «صفر» نزدیک خواهد شد. وی با اشاره به ردشدن مصوبه رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی از سوی فرمانداری، افزود: فرمانداری در جایگاه حقوقی نیست که به جزئیات طرح‌های مصوب ورود کند و صرفا باید مغایرت یا تطبیق مصوبه با قانون را بررسی کند.

حاجی‌بگلو گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، برآورد کرده که برای کاهش آلودگی هوای ۹ کلان‌شهر کشور، ۴۱ هزارمیلیاردتومان اعتبار لازم است. سهم مشهد از این عدد، چه اندازه است؟ رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی، تحقق‌پذیر است، فقط باید انگیزه لازم را داشته و به دنبال تغییر باشیم، همان‌گونه که بهای خدمات تعدادی از خطوط اتوبوس‌رانی را به ۱۲۰ تومان رساندیم و مشکلی پیش نیامد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: سهم ۷۰ درصدی مردم از پرداخت بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی امروز به حدود ۵ درصد رسیده است. به گفته سیدابراهیم علیزاده رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی فی‌نفسه اقدام پسندیده‌ای است. از هر تصمیمی که به کاهش دریافت پول از مردم و از سوی دیگر ارائه خدمات بهتر به آن‌ها منجر شود، استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: باورمند به رایگان‌شدن اتوبوس‌رانی هستیم، ولی استاندارد‌های لازم در این‌باره همچون سرفاصله زمانی مناسب و سطح کیفی خدمات باید به میزان مطلوبی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->